مطالب علمی

سرزمین آناهید

1391/8/17 16:41
نویسنده : ژرف اندیشان
522 بازدید
اشتراک گذاری

سرزمین آناهید

مؤسسه سرزمین آناهید در سال 87 به عنوان اولین مركز تخصصی آموزشی و پژوهشی در زمینه اكوتوریسم ماجراجویانه و ماجراجویی اكوتوریستی در كشور آغاز به کار کرد.

این مرکز دارای تیمی حرفه‌ای از اساتید باتجربه ماجراجویی در طبیعت، برترین‌های قایقرانی در رودخانه‌های وحشی و كارشناسان برجسته اكوتوریسم و برنامه‌ریزی گردشگری است.

سرزمین آناهید

 

امروزه در کشور های پیشرفته ی دنیا اردوهای ویژه دانش آموزان در زمینه های مختلف نظیر آموزش طبیعت گردی، آموزش علوم طبیعی در طبیعت و آشنایی با ورزش های مرتبط با طبیعت نظیر قایقرانی، کوهنوردی، سنگنوردی و ... در حال اجراست.

 

این اردو ها با هدف تقویت خلاقیت، استقلال شخصی، آشنایی با زیبایی های طبیعت، خودشناسی، فعالیت گروهی، بالابردن قابلیت های فردی و پرورش مهارت های ورزشی در کودکان و ... برگزار می شوند در حالی که دانش آموزان در ایران با وجود داشتن قابلیت های گوناگون از این گونه فعلیت ها بی بهره هستند.

سرزمین آناهید

 

سرزمین آناهید پس از تحقیق در نمونه های خارجی اردوهای دانش آموزی و آگاهی از نیاز دانش آموزان ایرانی با اجرای اردوهای متعدد دانش آموزی در ایران و در اختیار داشتن تجهیزات و وسایل آموزش در طبیعت، ضمن برخورداری از کادر متخصصی که متشکل از کارشناسان و مربیان حرفه ای آموزش کودک در زمینه مهارت های طبیعت گردی، آموزش علوم طبیعی و تجربی به طور ملموس در طبیعت، ورزش های طبیعی و ... می باشد؛ آمادگی اجرای انواع اردوهای آموزشی را با سطح کیفی بالا، در زمینه های مختلف دارد.

سرزمین آناهید

 

مهم ترین فعالیت های این مؤسسه عبارتند از:

سرزمین آناهید

 

برگزاری انواع اردوهای دانش آموزی

سرزمین آناهید

 

برپایی انواع کمپ های ویژه فعالیت های ماجراجویانه و طبیعت گردی

سرزمین آناهید

 

برگزاری دوره های آموزشی ماجراجویی در طبیعت نظیر كمپینگ، زنده ماندن در طبیعت و ...

سرزمین آناهید

 

ارائه و اجرای طرح‌های اكوتوریستی در زمینه رودخانه‌ها

سرزمین آناهید

 

برپا كردن كمپ‌های رودخانه‌ای

سرزمین آناهید

 

همكاری در زمینه اجرای سفر های قایقرانی در رودخانه های وحشی با رعایت اصول ایمنی

سرزمین آناهید

 

برگزاری اردوهای قایقرانی ورزشی و مسابقات در رشته های مختلف قایقرانی در رودخانه

سرزمین آناهید

 

امداد و نجات رودخانه‌ای در مواقع نیاز

سرزمین آناهید

 

آموزش روستاییان و اشتغال زایی برای آنان

سرزمین آناهید

 

مؤسسه سرزمین آناهید مجری برگزاری انواع اردوهای دانش آموزی است که انواع آن به شرح زیر می باشد:

اردوهای طبیعت گردی و کمپینگ: محور اصلی اردو های طبیعت گردی و کمپینگ، تجربه کار گروهی و زندگی در طبیعت به دور از شهر و هیاهوی آن است که طی این اردو ها دانش آموزان با نحوه زندگی در طبیعت، برپایی کمپ و چادر زدن، جهت یابی و کار با قطب نما، پختن غذا در طبیعت، رصد ستارگان و اصول حفاظت از محیط زیست آشنا خواهند شد.

سرزمین آناهید

 

اردو های تفریحی: این دست اردو ها با توجه به نیاز دانش آموز به بازی و سرگرمی نظیر برف بازی، تفسیر طبیعت، برگزاری مسابقات چندگانه در طبیعت و ... طراحی گردیده است در این فعالیت ها خلاقیت و روحیه دوستی در دانش آموزان تقویت می شود.

سرزمین آناهید

 

اردوهای ورزشی: این اردو ها برای آشنایی دانش آموزان با ورزش های مرتبط با طبیعت برنامه ریزی شده است و در آن ها دانش آموزان فعالیت های مختلف ورزشی نظیر قایقرانی، سوارکاری، دوچرخه سواری، کوهنوردی، غارنوردی و ... را تجربه می کنند.

سرزمین آناهید

اردوهای ویژه والدین و دانش آموزان: در این گونه اردو ها والدین و دانش آموزان در کنار یکدیگر به فعالیت و کار گروهی می پردازند و از تجربه آموختن در کنار یکدیگر و اجام فعالیت های هیجان انگیز به صورت خانوادگی لذت می برند به علاوه باعث شناختن بیشتر والدین نسبت به توانایی های فرزندان خود شده و در نتیجه ارتباط صمیمانه تری بین آن ها برقرار می شود.

 

اردو های علمی: اردوهای علمی با هدف آشنایی دانش آموزان با مباحث درسی به صورت ملموس و گسترده در طبیعت اجرا می گردد. این اردو ها بر مبنای طرح درس مدارس تنظیم گردیده و شامل آموزش های دروس مختلف زیست شناسی، علوم طبیعی، زمین شناسی، شیمی، فیزیک، جغرافیا و ... است.

سرزمین آناهید

 

برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه فعالیت های این مؤسسه می توانید با شماره تلفن: 88958331 تماس حاصل نمایید.

 

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان

تهیه: الهام گارسچی

تنظیم:اعظم اژدری

پسندها (1)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به مطالب علمی می باشد